Als Virtual Assistant time ik al mijn werkzaamheden per opdrachtgever en eventueel zelfs per project in de timerapp Toggl.

 

 

De gratis versie

De gratis versie is voor mij al toereikend. Al mijn opdrachtgevers staan erin met een eigen kleurtje. Als ik voor opdrachtgever X aan de slag ga, type ik de omschrijving van de werkzaamheden in, druk op start en de tijd gaat lopen. Als ik klaar ben druk ik op stop en staat de tijd geregistreerd. Zo simpel kan het zijn!

Maandelijks overzicht

Aan het eind van de maand kun je een globaal of gedetailleerd overzicht downloaden als pdf. Deze deel ik altijd met mijn opdrachtgevers, zodat inzichtelijk is wat ik doe en hoeveel tijd het kost.

Ook kun je zelf zien aan welke opdrachtgever je per kwartaal of per jaar de meeste uren besteed en hoeveel tijd je besteed aan je eigen bedrijf (als je dit ook timet). Heel handig toch?

De uitgebreide versies

De uitgebreidere, betaalde versies hebben ook een optie om declarabele en niet-declarabele uren aan te geven. En meer opties als het aankomt op reporting en projectmanagement, hier krijg je een goed overzichtvan de verschillende mogelijkheden per versie.

Dus… stop geen tijd meer in handmatig urenoverzichten maken, maar maak het jezelf makkelijk en doe er ook je voordeel mee!