Social media beheer

 

In mijn vorige blog schreef ik over online zichtbaarheid en Canva, een handige tool om mooie, herkenbare posts te maken. Toen eindigde ik met de zin: “En dan natuurlijk regelmatig posten…..” En dat is nou nét waar het vaak gaat haperen bij iedereen. Er wordt gepost en geliked, maar na 2 of 3 keer komt de klad erin en verdwijnen ondernemers en bedrijven weer uit de online wereld. Zonde, want dat hoeft helemaal niet. Ook voor het regelmatig posten zijn handige tools waar je je berichten voor de hele maand al kunt plannen.

 

Social media planning tools

Om er maar direct een te noemen: Buffer. Hier kun je berichten plannen voor Twitter, Facebook, Linkedin, Instagram en Google+. Je kunt een gratis account aanmaken waarmee je drie profielen kunt beheren, per account kun je dan 10 posts vooruit inplannen.

Een andere veelgebruikte tool voor social media planning is Hootsuite. Handig als je wilt posten op Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, Twitter of Pinterest. Ook hier is een gratis account aan te maken met 3 profielen om te beheren en kun je 30 posts vooruit plannen

Mocht je een echte Twitter fan zijn, dan is Tweetdeck een handige en gebruiksvriendelijke tool. En de enthousiaste Instagrammers onder ons kunnen aan de slag met Later.

 

Naast het inplannen van je posts kun je met de meeste van deze tools ook monitoren wat er wordt gezegd over jouw bedrijf en collega-bedrijven of content zoeken die jij interessant vindt en kunt re-posten bijvoorbeeld. Een andere reden waarom de grote merken en kleinere bedrijven dit soort tools gebruiken is om hun bereik te vergroten door meer volgers te creëren, tijd te besparen omdat je alles in 1 keer kunt inplannen en om meer content de wereld in te sturen waardoor je je zichtbaarheid vergroot.

En….actie!

Ga eens testen en ontdekken wat het voor jou kan doen. Kortom tijd voor actie!

En als het nou gewoon niet zo je ‘ding’ is, huur dan een Virtual Assistant in die je kan begeleiden met het opzetten van je social media beheer. Ze kunnen je helpen met het uitwerken van een online strategie, het samenstellen en creëren van de content en ze zorgen voor het plaatsen en monitoren van de posts. Heerlijk toch? Kun jij weer focussen op andere zaken.